“Vem trippar på min bro?”

bockarna

Sagan “De tre bockarna Bruse” hade varit helt annorlunda om där hade lurat en Balrog under bron istället för ett troll. Den hade förmodligen varit väsentligt kortare.

 

Det ger sig självt. Inte hade en Balrog köpt det där snacket om att “min brorsa som kommer efter mig ger mycket bättre utdelning som villebråd, jag kan väl få passera, herr Troll”, och så vidare. Icke!

 

Balrogen hade bara klivit upp och gått loss vid första bästa störningsmoment. Säkert hade det inte ens funnits någon bro kvar efteråt.

 

Men kanske hade sensmoralen stått oförändrad.

 

“Om du vill käka getter så är tillgången som regel bättre i en hage än vid en bro. Skulle du ändå få utdelning i denna för getter otypiska miljö så gäller det att du är smord i munlädret och har en IQ över 80 (inte förståndshandikappad). Såvida du inte är en Balrog – då gör du naturligtvis precis som du vill.”

 

Som om Balrogen skulle behöva bekräftelse på det sättet, den skiter väl i vad jag säger.

 

Usch, vad man blir fjäskig när det gäller Balroger.

Leave a comment